نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2757
-
الف
+

بازیگر سریال «خانه به دوش» در چند قدمی «سیمرغ» جشنواره فجر

«گیتی معینی» بازیگر پیشکسوت سینماو تلویزیون ایران از حس و حالش برای نامزدی دریافت جایزه «سودای سیمرغ» سی و نهمین جشنواره فیلم فجر ایران گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «گیتی معینی» بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون اهل ایران که مخاطبان شبکه آی فیلم 2 شاهد هنر نمایی او  در سریال «غنچه و خاله جون کوکب»  بودند، پیرامون نامزد شدنش در جشنواره فیلم فجر ایران گفت: طبیعتا برای بازیگری در سن من نامزد شدن در جشنواره شگفت آور است، خوشحالم که این اتفاق جذاب با فلم سینمایی «ابلق» برای من می افتد.

بازیگر فلم سینمایی «ابلق» در این رابطه اظهار کرده است: به عنوان یک بازیگر هیچکس از جایزه گرفتن بدش نمی آید، من هم دوست دارم سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر ایران را ببرم اما سودایی در سر ندارم، من همیشه دوست دارم بخشی از یک کل منسجم باشم، دوست دارم در نقشی بازی کنم که در داستان حل شود و خوشبختانه این اتفاق در «ابلق» رخ داد.

این بانوی بازیگر ایرانی درباره احتمال دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر افزود: تا همین جای کار که توانستم نقشی را این چنین بازی کنم برای من ارزشمند است، همین که این نقش توسط مخاطبان و داوران مورد عنایت قرار گرفته برایم بزرگترین جایزه است حال اینکه در نهایت سیمرغ را ببرم یا نه فرقی نمی کند. 

وی با اشاره به تجربه شیرین همکاری با «نرگس آبیار» اضافه کرد: همانطور که بارها گفته ام، نرگس آبیار برای من فراتر از یک کارگردان بلکه یک انسان شریف و دلسوز است، وی برای تمام بازیگرانش مهر، وقت و انرژی می گذارد و من معتقدم که اگر این فلم در سه بخش بازیگری نامزد شده نتیجه همراهی این کارگردان بزرگ است. 

معینی در ادامه تاکید کرد: امروز احساس خوبی از خودم دارم، من سالها بازی کرده ام و تجربه های متفاوتی دارم، اما از همان ابتدای راه فلم «ابلق» برایم تجربه ای دیگر بود، وقتی وارد پروژه شدم و برخورد بازیگران و کارگردان را دیدم هر روز پروژه برایم تبدیل به یک خاطره شیرین و دوست داشتنی شد.

گیتی معینی، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون اهل ایران در ۲۹ جدی (دی) ۱۳۲۳ در کرمانشاه متولد شد شد. به دلیل اینکه یکی از بستگان ایشان در رادیو کار می کرد به این حرفه علاقمند شد و به استودیوی ۸ رادیو رفت و زیر نظر استادانی چون اکبر مشکینی، عباس مصدق، شاهر نادری، خانوم دیهیم کار رادیو را یاد گرفت.

 ایشان با شروع انقلاب اسلامی ایران در سال ۵۷ و ۵۸ کم کم بعنوان نویسنده وارد کارهای تصویری هم شد.

اولین فعالیت سینمایی خود را در مقام بازیگری از سال ۱۳۷۳ با فلم حسرت آغاز کرد.او تاکنون در سریال‌های متعددی که عموما قالب طنز دارند به ایفای نقش پرداخته که از معروف ترین آنها می توان به سریال «خانه به دوش» اشار کرد.

وی فعالیت سینمایی خود را در مقام بازیگری از دهه ۶۰ با فلم «آینه عبرت» آغاز کرد.

بانو گیتی معینی در سریال های « خانه در آتش»، «مهر سکوت »، «دزدان مادربزرگ »، «مدرسه مادربزرگ‌ها»، «روزی عقابی»، «هتل    بازیگر »، «پلیس جوان »، «نقطه چین»، «برای آخرین بار»، «جابربن‌حیان»، «تا صبح»، «مسافر زمان ۲«، «عید امسال»، «چاردیواری»، «خوش‌نشین‌ها»، «خانه اجاره‌ای»، «سه دونگ، سه دونگ»، «دودکش»، « رفیق بازیگر»،  تله‌فلم «آخرین ماشین دنیا»، «برادر»، « آقا و خانم سنگی»، « سفر در خانه»، «سر دلبران»، «محله گل و بلبل 3»، « کامیون»و «با خانمان» هنرنمایی کرده است.

بانو معینی همچنین در فلم های «حسرت»، «دو زن»، «کوچولوی خوش‌شانس»، «چند می‌گیری گریه کنی»، «توفیق اجباری»، «پوست موز»، «گشت ارشاد»، «آپاچی »و «قسم» بازی کرده است.

گفتنی است سریال های «روزی عقابی»،«پلیس جوان »، «تا صبح»، «خوش‌نشین‌ها»، «دودکش» و «غنچه و خاله جون کوکب» با هنرنمایی گیتی معینی از شبکه آی فیلم 2 نشر شده است.  
 

بیشتر بخوانید :

اظهارات جنجالی بازیگر سریال «دودکش»

تیزر فلم جدید بازیگر «لیسانسه ها»

فلم های راه یافته به بخش های مختلف جشنواره فیلم فجر معرفی شد

نامزدهای دریافت «سودای سیمرغ» فیلم فجر ایران معرفی شدند

م ا 

نظر شما
ارسال نظر